01. 09. 2011.

Deset navika koje će vam pomoći da smršate


Deset navika koje će vam pomoći da smršavite
Puno je načina na koje se može smršavjeti i zadržati mršavljenjem postignuta tjelesna težina, ali svima njima zajedničko je da mršavljenja nema bez smanjenja kalorijskog unosa hrane i promjene prehrambenih navika, ili pak trošenja energije tjelesnom aktivnošću.

Ono što većina brzih dijeta propušta podučiti ljude koji ih primjenjuju je činjenica da nije tako veliki problem skinuti kile koliko je problem održavanje mršavljenjem postignute težine. Ne bez razloga, znanstvena istraživanja pokazuju da se nakon mršavljenja postignuta težina zadrži u samo desetak posto slučajeva.

Kod kontrole tjelesne mase najvažnije je napraviti male promjene koje je lako primjenjivati cijeli život, a čije uvođenje dugoročno ima veliki utjecaj na mršavljenje. Kako uvodite ove male prilagodbe u vaš stil života, počet ćete shvaćati kako one osiguravaju da dnevno unosite manje  kalorija. U nastavku je nabrojano 8 navika koje vam mogu pomoći da vaš san o mršavljenju pretvorite u stvarnost:

1. Osvrnite se na svoje prehrambene navike. Jedete li pred spavanje, grickate li dok kuhate, dovršavate li obroke vaše djece? Osvrnite se i lako ćete identificirati nekoliko ponašanja koje možete promijeniti da biste smanjili unos kalorija. Lako je moguće da ta usputna grickanja i „čišćenja“ tanjura ne računate u obrok, iako se na taj način dnevno može unijeti količina kalorija koju pojedete za ručak.

2. Uvijek idite u kupnju punoga želuca. Odlazak u trgovinu mješovite robe kada ste gladni recept je za katastrofu. Kupujte prema unaprijed pripremljenom popisu da biste impulzivnu kupnju sveli na minimum.

3. Jedite redovite obroke. Odredite učestalost obroka koja vam najbolje odgovara i pridržavajte se rasporeda. Redoviti obroci sprječavaju hipoglikemiju i prejedanje

4. Jedite hranu za stolom, sa tanjura. Hranu koju pojedemo iz pakiranja, stojeći, lako zaboravimo. Na kraju ćete pojesti puno više nego da ste sjeli i svjesno uživali u obrocima.

5. Servirajte hranu na pojedinačne tanjure, ostatak ostavite na štednjaku. Zdjele s hranom na stolu jednostavno „mole“ da budu pojedene, i potrebna je velika snaga volje da ne posegnemo za slijedećom porcijom.

6. Jedite polako, sažvačite svaki zalogaj i uživajte u okusu hrane. Pokušajte odložiti vilicu nakon svakog zalogaja i piti puno vode uz hranu. Zapamtite, potrebno je 20 minuta da do vašeg mozga dođe signal iz želuca o tome da ste siti – pričekajte to vrijeme i na taj način će te lakše odoljeti želji za prejedanjem.

7. Nemojte jesti nakon večere. Ovdje puno ljudi stvori višak kilograma. Ako ste gladni, pokušajte zadovoljiti želju sa nekaloričnim pićem, vodom ili jabukom. Pranje zubi nakon večere smanjuje iskušenje da opet jedete.

8. Sve što konzumirate tretirajte kao mini obrok. Kod mijenjanja prehrambenih navika velik broj ljudi najčešće misli samo na jedan dio prehrane, a to je hrana, dok se piće zanemaruje. Konzumacijom alkoholnih, gaziranih pića te ostalih industrijski prerađenih sokova moguće je neprimjetno unijeti ogromne količine kalorija. Pola litre Coca-Cole sadrži oko 200 kcal, a pola litre piva minimalno 150 kcal. Popijete li ova dva pića u jednom danu, možete računati kako ste iskonzumirali jedan solidan obrok.

9. Započnite svoj dan doručkom. Doručak je najvažniji obrok u danu. Nakon cijele noći odmora vaše tijelo treba gorivo da pokrene metabolizam i da vam osigura energiju za ostatak dana.

10. Ne morate uvijek pojesti ponuđenu hranu. Ukoliko vašoj okolini nije jasno da želite smršavjeti ili promijeniti životne navike, morate naučiti reći „ne“.  Kod nas, nažalost, nije sastavni dio opće kulture činjenica da uljudno odbijanje ponuđenog jela ili pića ne znači uvredu domaćinu nego jednostavno da ponuđeni nije gladan ili žedan ili da iz nekih svojih privatnih razloga ponuđenu hranu ili piće ne želi konzumirati.
 source: magazin.net.hr

Nema komentara:

Objavi komentar