20. 02. 2012.

Redovno vježbanje uklanja celulit

Pod tzv. celulitom smatraju se kvrgave nakupine u potkožnom masnom tkivu slične narančinoj kori. Najčešće se javljaju na bedrima, bokovima, stražnjici, koljenima i trbuhu, rjeđe na rukama i leđima. Činjenica da se javlja pretežno u žena, ukazuje na utjecaj ženskih spolnih hormona u nastanku te pojave.

Smatra se da su tome možda uzrok i poremećeni metabolički procesi kože i veziva, loše navike u prehrani, loša probava, loša cirkulacija itd. Ta je pojava često nasljedna, i tada je nalazimo već u mladih žena. Još nedavno je liječenje nekim preparatima (enzimima) mnogo obećavalo, ali rezultati ne zadovoljavaju. Prema tome, u borbi protiv celulita postoje tri mogućnosti: tjelesno vježbanje, dijeta i kozmetički postupak koji uključuje masažu i saunu, izmjenične tuševe, obloge, vibracije i drugo.

Treba obratiti pažnju na svakidanje i dovoljno uzimanje tekućine, sirovog voća i povrća, te obranog mlijeka: prerađevina (kiselo mlijeko, acidofilno mlijeko, jogurt ili sl). Treba ograničiti, a u nekim slučajevima i zabraniti, uživanje kave, alkohola i nikotina. Masna jela i pikantni začini su zabranjeni. Danas se smatra da su promjene u mijeni tvari koje se postižu tjelesnim vježbanjem nenadoknadiv način u borbi protiv celulita.

1. Na prvom mjestu spomenuli bismo vježbe koje nogama, i sa stražnjicom u zraku, imitiraju vožnju biciklom. Vježbu traba raditi tri-četiri minute i ponavljati nekoliko puta na dan.

2. Pošto kleknemo na pod, sjest ćemo tako da potkoljenice ostanu s lijeve strane. Tad ćemo se, bez pomoći ruku, dignuti, prebaciti i sjesti, tako da potkoljenice sad budu sa suprotne, desne strane. Vježbe treba ponavljati osam do deset puta u nekoliko navrata na dan.

3. Leći ćemo na desni bok s rukama ispruženim iznad glave. Zatim ćemo se brzom kretnjom skvrčiti i obuhvatiti rukama koljena, te se ponovno ispružiti. Vježbu treba ponavljati osam do deset puta. Istu takvu vježbu ponovit ćemo i na lijevoj strani.

4. Leći ćemo na leđa s rukama ispruženim iznad glave i prebacivati se naizmjenično na desni i lijevi bok, desetak puta brzim pokretima.

5. Leći ćemo na leđa raširenih ruku savijenih i skupljenih koljena. Koljena treba prebacivati naizmjenično na desnu i lijevu stranu, desetak puta.

6. Leći ćemo na leđa s rukama ispruženim uz tijelo, skupljenih koljena. Treba dizati stražnjicu i pri tome stati punim stopalima na pod i ostati tako 5-10 sekundi; nakon toga se polagano spustiti. Vježbu treba ponavljati desetak puta. Sve vježbe treba vršiti na podu na kojem je prostrta ili strunjača ili odgovarajuća 1-2 cm debela podloga.

Prilikom vršenja vježbi treba obratiti pažnju na disanje. Disat ćemo duboko i pravilno, i prilikom vježbi ne zadržavati dah. Često vidimo da žene vježbaju desetak dana i onda, ne videći uspjeha, odustanu. Vježbati se mora strpljivo, dugotrajno i redovito ako želimo neki uspjeh. Što se ranije započne, to je uspjeh veći.

7. Preporučuje se plivanje i sve vježbe nogama u vodi.

Nema komentara:

Objavi komentar