06. 04. 2013.

Put do lijepe kože



Nezavisno od toga koji tip kože lica da imate, sigurno ste bar jednom u životu imali neki vid problema sa njom, bilo da je taj problem bio izražen u vidu čestih i primetnih podočnjaka, bubuljica, perutanja, prevelikog mašćenja i slično.



Ako su vaš problem podočnjaci, koji se javljaju bez obzira na to koliko ste ispavani i odmorni ili ne, njihovu pojavu saniraćete upotrebom bezalkoholnog tonika, koji je u vidu rashlađenih obloga potrebno da nanesete direktno na predeo oko očiju, odnosno podočnjake. Rashlađeni tonik, nanesite prethodno na vatene tufere, i držite ih na pomenutoj regiji pet minuta, uvek kada primetite podočnjake. Kao zamenu za tonik, možete koristiti i rashlađeni čaj od kamilice, koji je potrebno da primenite na isti način kao tonik.

Ukoliko su vaši podočnjaci praćeni modrilom, prekrijte ih korektorom u svetlo narandzastoj nijansi, koja je komplementarna plavoj odnosno modroj nijansi i deluje na nju tako što je neutrališe.

Pojavu bubuljica, možete sprečiti i sanirati maskom od meda i malo cimeta, koju je potrebno da jednom nedeljno utrljate na lice, ostavite da deluje 2 minuta i isperete.

Perutanje kože, sprečićete tako što ćete delovati na saniranje njegovog uzroka, a uzrok perutanja kože je najčešće suvoća kože ili nedostatak vitamina, posebno iz B, D i E grupe. Zato kožu redovno mažite kremama koje će joj pružiti dovoljan izvor hidracije i pojačajte unos navedenih vitamina, putem ishrane ili u vidu konzumiranja dodataka ishrani.

Bez obzira koji vid gore navedenog problema sa kožom lica da imate, nezaboravite na redovnu i odgovarajuću higijenu, koja je prvi i najveći preduslov i uzrok očuvanja zdravlja kože.

Ukoliko je vaša koža lica besprekorna i zdrava, vodite računa o tome da njen izgled i zdravlje, ne pokvarite nepotrebnim i prekomernim upotrebljavanjem i nanošenjem šminke, koja će u tom slučaju, umesto da posluži u svrhu ulepšavanja vašeg lica, zapravo poslužiti kao uzročnik neravnoteže zdravlja njegove kože, a time i vašeg izgleda. Birajte i koristite proverene preparate i šminku koja odgovara tipu vaše kože.


Mnogi od nas u nekom periodu života muče muku sa bubuljicama. Naravno, prvo rešenje su nam tretmani u kozmetičkim salonima koji su delotvorni, ali veoma skupi. Nekad nismo ni svesni da se svi potrebni sastojci za tretman bubuljica nalaze u našoj kuhinji ili kupatilu. Predlažemo vam nekoliko domaćih maski za lice protivv bubuljica.

Pasta za zube – Ovaj klasični tretman je verovatno jedan od najpoznatijih ,,lekova’’ protiv akni koje možete probati, iz tri razloga. Jeftin je, deluje i to možete da uradite za manje od 5 minuta. Postoje neke stvari koje treba zapamtiti ako se odlučite za ovaj tretman. Pasta za zube je najefikasnija kada se koristi na izolovanim bubuljicama. Ne pomaže ukoliko imate osip ili ekcem. Pastu obavezno malo razblažite vodom, jer su zbog velike količine fluora mnoge od njih veoma abrazivne za kožu.

Sirovi beli luk – maska zasnovana na sumporu. Ako želite da se oslobodite akni brzo, beli luk je brz i dokazan metod. Sve što je potrebno je da nekoliko čenova belog luka usitnite i nanesete na bubuljicu, nekoliko puta u toku dana. Takođe, uvrstite određene količine belog luka i u ishranu.

Sok od limuna - Ključ je da se koristi sveže isceđen sok od limuna koji se primenjuje na kožu. Osim uklanjanja akni, ima i mnoga pozitivna dejstva na kožu. Smanjenje zapaljenja i vidljivost ožiljaka, poboljšanja tena… u početku će vas malo peći, ali vredi, jer deluje jako brzo.

Soda bikarbona – Pomešajte vodu i sodu bikarbonu i nanesite mešavinu na bubuljice. Ostavite smesu da deluje neko vreme i zatim isperite masku sa lica. Nakon ove maske, koža je mekana. Rezultat ovog tretmana zavisi od tipa kože, i zato, ako primetite da ne deluje, pokušajte nešto drugo.

Jogurt i med – Kašičicu meda zagrejte, a zatim pomešajte sa jednom kašikom prirodnog jogurta, srednje masnoće. To radite na sobnoj temperaturi neko vreme. Primenite na aknu i ostavite 10-20 minuta, a onda je isperite. Zatim primenite redovnu higijenu lica.



Potkožne bubuljice su bolne tačke koje se obično pojavljuju kao crvena ispupčenja na koži bez bele glave, odnosno bez pojave gnoja na vrhu. Zato se ne preporučuje tiskanje bubuljica, jer ne samo da će te još više iziritirati bubuljicu, nego će te i odložiti proces ozdravljenja i najgore od svega, našteti koži.

Da bi izbegli pojavljivanje ovih bubuljica, redovno održavajte higijenu lica, pogotovo ako vam se koža dosta masti. Čistite kožu lica odgovarajućim sredstvima za čišćenje prilagođenim vašem tipu kože. Ukoliko ipak dođe do pojave potkožne bubuljice, neka vam prva pooć bude kesa sa ledom. Stavi malo leda u plastičnu kesu, i to zamotajte u tanak peškir ili krpu. Pritisnite bubuljicu sa ovim desetak minuta, da se smanji upala. Zatim na kožu primenite neki antiseptik, najbolje organskog porekla. U apoteci ili radnjama zdrave hrane nabavite aloe veru, koja se preporučuje za lečenje bubuljica jer je moćan antiseptik i uništava bakterije. Još jedan narodni lek za ovu vrstu upalnih bubuljica je jabukovo sirće. Razblažite ga sa vodom, natopite gazu ili vatu i čistite područje oko bubuljice nekoliko puta u toku dana. Takođe možete da pokušate sa primenom meda odmah nakon primene hladnog obloga. Med je od velike koristi za kožu jer može da prodre kroz njene dublje slojeve kože i pomogne regeneraciju tkiva.

Umivajte se ujutru i uveče mlakom vodom u koju ste nacedili limunov sok. Prednost limunovog soka je u tome što će isterati toksine iz pora i ubrzati proces izbacivanja štetnih materija nakupljenih ispod kože. Navedeni koraci bi trebalo da pomogne da se smanji upala. Međutim, ako je bubuljica još uvek crvena i bolna i nakon tretmana, pokušajte sa ponovljanjem navedenih tretmana. Ako ni to ne pomogne, uveče naparite lice, kako bi otvorili pore i otčepili lojne žlezde. Zatim nežno cedite bubuljicu koristeći sterilnu gazu. To radite dok gnoj ne postane proziran i potpuno tečan. Nakon toga, primenite hladan oblog kako bi zatvorili pore i sprečili da prljavština dopre do njih.

Preventivne mere formiranja bubuljice su: pranje lica nekoliko puta dnevno, kvalitetna ishrana bogata hranljivim materijama, redovna fizička aktivnost, kao i izbegavanje stresnih situacija i dovoljno sna.


www.najzdravlje.com

Nema komentara:

Objavi komentar