20. 06. 2013.

Samopouzdanje je formula za ljepotu

Pomirite se sa svojim tijelom. Život je prekratak da biste brinuli o nekoliko kilograma viška ili o malo celulita na zadnjici. Zdrav način razmišljanja jednako je važan kao i zdrava hrana.


Nezadovoljstvo zbog boje kose, viška ili manjka kilograma svako je osjetio već u djetinjstvu. Djeca često pate zbog svog izgleda ako su i roditelji nesrećni zbog svog, a to naročito važi u odnosu majka – kćerka. Štaviše, kad je majka non-stop na dijetama, dvostruko je veća verovatnoća da će i njena kćerka imati poremećaje u ishrani.




Nije lako promijeniti način na koji doživljavamo svoje tijelo, ali samo ako to uradimo, imamo šansu da budemo srećniji i zadovoljni sobom, čak i ako nastavimo da nosimo XXL haljine. Pa kako se stiže dotle?

Zaboravite na vagu: ne opterećujte se brojem na skali, fokusirajte se na redovnu, ma kakvu fizičku aktivnost i na manje kaloričnu hranu.

Kompleks zbog debljine može da uzrokuje:
 – Depresiju i anksioznost
 – Manjak samopouzdanja
 – Poremećaje u ishrani
 – Strah od zbližavanja.

Budite realni: dobro je postavljati sebi ciljeve, ali oni ne treba da budu previsoki. Ako treba da smršate, zadajte sebi zadatak da to bude tri kilograma mesečno, a ne sedam. Ako imate obline, možda nikada nećete ući u konfekcijski broj 38. I to je skroz u redu!

 Istaknite adute: imate duge noge ili ubitačni smisao za humor? Kad god vam na pamet padne neka loša misao o svom izgledu, naterajte sebe da uparite svaku s jednom dobrom o vašim vrlinama.

 Preskočite modne magazine: istraživanja pokazuju da se svaka žena, bila ona mršava, debela ili baš kako treba, oseća grozno posle zurenja u lepotice na fotografijama. Tipična manekenka ima čak 25 odsto manje kilograma nego obična žena i od 15 do 20 odsto je mršavija nego što je zdravo za njene godine i visinu. Dakle, učinite sebi uslugu i svedite sopstvenu izloženost teroru lepote na minimum. Uostalom, u stvarnom životu čak i manekenke izgledaju drugačije nego na retuširanim stranama.

 Samo pozitivno: praktikujte afirmativne misli, kad se probudite, pre spavanja, u bilo kom trenutku na poslu. Pomoći će vam da se opustite. Pustite neku instrumentalnu muziku, ona smiruje.

Sirova hrana je najmoćnije oružje: Kad pobedite svoj um, na pola ste puta do konačnog trijumfa, jer navike takođe mogu da promene sliku vašeg tela. Kinezi kažu da je dobra dijeta najmoćnije oružje protiv bolesti, kako fizičkih tako i psihičkih. Ali ono što možda ne znate jeste da dijeta koja se bazira isključivo na termički obrađenoj hrani, pa čak i kuvanoj na malo vode, ostavlja veliku nutricionističku prazninu u organizmu zato što ne sadrži enzime. Enzimi, kojih u organizmu ima 2.500, vrlo su važni jer potpomažu razgrađivanje hrane. Mnogi ljudi u čijoj ishrani dominiraju sirove namirnice kažu da imaju više snage, da su čili i bodri, da im je koža lepša. Takođe, uspešnije se bore protiv kardiovaskularnih bolesti, hroničnog umora, čak i kancera. Onda je sasvim logično zašto i kako ovaj način ishrane unapređuje naš fizički izgled. A kad zdravu ishranu uparite sa zdravim načinom razmišljanja i s redovnim vežbama, na konju ste. Sve to sasvim prirodno i bez mnogo napora oblikuje telo u kratkom roku. Najbolji program vežbi je onaj koji kombinuje ne samo razne fizičke programe već uključuje i mentalni aspekt. Takav je „šinetiks“, koji je osmislila Ši Von, majka glumca Vinsa Vona. Holivud je od Srbije daleko u svakom smislu, ali to ne znači da od Ši Von ne možemo da pokupimo neke „cake“. Njen program se zasniva na šest životnih principa, koji su u skladu s današnjim tempom života. U sadejstvu su i svi skupa pomažu da nađemo balans i uravnoteženje.



 6 životnih principa za više samopouzdanja

1. OBAVEZA: obećajte sebi nešto – da ćete uraditi vežbe, otići kod doktora, pronaći nov posao ili se samo potruditi da budete bolja osoba.

 2. ISTRAJNOST: ovaj princip se zasniva na uverenju da ćete uspeti ako probate. Ništa vas ne košta. Ne dižite odmah ruke kad nešto ne krene kako ste očekivali.

 3. SAMOKONTROLA: vi ste odgovorni za svoje postupke i osećanja. Kada zastanete i razmislite, to kako reagujete na ono što vam se dešava jedini je ishod događaja koji svesno možete da odredite. Kontrolišite svoje emocije, pa ćete kontrolisati i svoje telo.

 4. POŠTENJE: dajte sve od sebe, šta god da radite. Time se ne dovodi u pitanje rezultat, već samo napor koji ste uložili.

 5. LJUBAV: budite otvoreni i cenite sebe, druge i sve što život ima da ponudi. Imajte volju za učenje, istraživanje, druženje.

 6. POZITIVNE MISLI: praktikujte afirmitivne misli, kad se probudite, pre spavanja, u bilo kom trenutku na poslu. Pomoći će vam da se opustite. Pustite instrumentalnu muziku. To pomaže.

blic zena

Nema komentara:

Objavi komentar